6003180506 |
Trastorns de l'aprenentatge. Una mirada multidisciplinar |
2017-2018 |
Trobada pedagògica. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
26/4/2018 - 26/4/2018 (6 hores) de 8:30h a 14:00h |
|
U Edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida |
|
Pl. Víctor Siurana, 1 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
ST a Lleida
|
| |
|
Sala d'actes Facultat de Lletres |
| |
Inscripció |
09/01/2018 - 19/01/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Jornada destinada a proporcionar coneixement actualitzat i multidisciplinar dels trastorns d’aprenentatge i eines útils als professionals que atenen les persones afectades i les seves famílies, per assegurar-ne un correcte diagnòstic i abordatge posterior.
|
| |
Objectius |
-Donar una visió integradora dels trastorns d’aprenentatge.
-Capacitar els/les professionals per detectar els signes d'alerta dels trastorns d’aprenentatge així com per fer-ne un diagnòtic i abordatge precoços.
|
| |
Continguts |
8.30h Inauguració de la Jornada
9.00h Conferència: Aproximar-nos a la diversitat: del model de fracàs al de variabilitat o trastorn. Montserrat Esquerda. Pediatra i psicòloga. Directora general de l’Institut Borja de Bioètica.
10.00h 1a Taula rodona.
Dislèxia
Moderador: Josep Lluís Cruz. MFiC Atenció Primària. ICS Lleida.
Dislèxia: bases neurobiològiques i detecció precoç. Anna Sans. Neuropediatra. Hospital Sagrat Cor, Barcelona.
Intervenció en dislèxia basada en l’evidència. Mireia Sala. Logopeda, Degana del Col·legi de Logopedes de Catalunya.
Torn de preguntes
11.00h Descans
11.30 h 2a Taula rodona. Trastorn específic del llenguatge
Moderadora: Rosa Pereta. Logopeda. Diretora CREDA-Lleida.
TELL Sospita i diagnòstic. Importància de la detecció precoç. Lídia Rigual. Foniatra i logopeda. Professora de la Universitat Blanquerna-URL.
I després del diagnòstic, què? Encarna Pérez. Psicòloga i logopeda. Professora de la UAB.
Torn de preguntes
12.45h 3a Taula rodona. TDAH/Discalcúlia
Moderador: Fernando Paredes. Neuropediatre. Hospital Arnau de Vilanova,Lleida.
El TDAH a l’aula: eines d’intervenció en conducta i aprenentatge. Cristina Boix. Neuropsicòloga. Sant Joan de Déu-Barcelona Hospital .
Signes d’alerta i detecció de la discalcúlia. Josep Mª Serra-Grabulosa. Psicòleg clínic. Institut de Neurociències de la UB.
Torn de preguntes.
14.00 Cloenda de la jornada: presentació de conclusions principals de la Jornada.
|
| |
Avaluació |
Aprofitament de la jornada.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les hores de formació.
|
| |
Persones destinatàries |
professionals de la Salut i Ensenyament que treballen pels nens i adults amb trastorns d’aprenentatge
Pediatres, metges de família, DUI de pediatria, metges foniatres, psiquiatres infantils, logopedes, psicòlegs clínics, neuropsicòlegs, mestres, pedagogs.
|
| |
E-mail |
ssefp.stlleida@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
26/04/2018 |
- |
- |
|
| |